Nový přístup k třídění odpadů u společnosti Marionnaud ve Francii!

©GETTY IMAGES

Společnost Marionnaud nyní vyzývá své zákazníky, aby použité obaly od kosmetických výrobků vraceli do jejích prodejen. Tato iniciativa ve spolupráci s Veolií je ve Francii jedinečným počinem.

Podle průzkumu veřejného mínění, který agentuře Ifop zadal ke zpracování řetězec prodejen kosmetiky Marionnaud, je 93 % lidí ve Francii přesvědčeno, že recyklovat odpad je užitečné a ekologické. Téměř 9 z 10 lidí tak každý den i činí... ale ne v koupelně! Ve Francii se každoročně prodá 47,6 milionů lahviček parfémů a 440 milionů výrobků pro péči o pleť a líčení – ale jen každá pátá žena uvádí, že obaly od kosmetiky pravidelně třídí.

Veolia zrecykluje 160 tun kosmetického odpadu

Společnost Marionnaud nyní vyzývá své zákazníky, aby použité kosmetické výrobky vraceli do některé z jejích 515 prodejen ve Francii. Lahvičky od parfémů se vybíraly již dříve, nyní však firma tento nápad rozšířila i na všechny kosmetické produkty bez ohledu na to, zda byly zakoupeny v jejích prodejnách, či nikoli: lahvičky od parfémů a laků na nehty, kelímky a tuby od krémů či podkladů, rtěnky, oční tužky a řasenky, oční stíny apod.

V úsilí o recyklaci tohoto odpadu společnost Marionnaud spojila síly s Veolií. V prvním roce skupina zpracuje 160 tun lahviček a obalového odpadu. Skleněné lahvičky od parfémů se drtí a za velmi vysoké teploty přetavují na nové lahve, kdežto plasty z prázdných kelímků a tub poslouží při výrobě tepelné energie pro topné soustavy nebo produkci elektřiny.
Oba partneři chtějí šetřit zdroje a přitom omezovat spotřebu energií a vznik emisí skleníkových plynů. Například recyklací 1 000 lahviček od parfémů lze ušetřit 329 000 Wh elektrické energie,což se rovná spotřebě televizoru běžícího 2 190 hodin,a 104 kg oxidu uhličitého, což odpovídá emisím automobilu na trase 650 km!

Cíl: podpořit mezi lidmi třídění kosmetického odpadu, což je ve Francii dosud nerozvinutá oblast.

Jedním z důvodů, proč je tato činnost ve Francii zatím málo rozvinutá, je nedostatek dostupných informací o třídění kosmetického odpaduů. Víme přesně, kam vyhodit krabici od sušenek, ale u tuby od hydratačního krému zaváháme: do kontejneru na recyklovaný odpad, nebo do popelnice? Program iniciovaný společností Marionnaud a podpořený skupinou Veolia nabízí spotřebitelům jednoduchou odpověď,a dokonce i odměny! Zákazníci, kteří vrátí obaly do firemních prodejen kosmetiky, získají nárok na slevy a body v rámci věrnostních programů.