Potvrdila to v podzimním výzkumu agentura IBRS. Spokojenost s jeho využíváním je u individuálních zákazníků 98 %, u firem pak dokonce stoprocentní.
Výzkumu se zúčastnilo 3 050 respondentů z řad majitelů rodinných domů, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem a zástupců municipalit. Šetření, které se uskutečnilo od 20. září do 18. října 2022, proběhlo v Praze, ve Středočeském, Královéhradeckém, Olomouckém a Zlínském kraji. Pro vodárenské společnosti ze skupiny Veolia výzkum realizovala agentura IBRS - International Business and Research Services s.r.o.
S kvalitou pitné vody je spokojeno 92 % zákazníků
Češi jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu. I letos čtyři lidé z pěti doma běžně pijí kohoutkovou vodu. Zajímavostí je, že vyšší oblibu výzkumná agentura zaznamenala u žen.
Mimořádná profesionalita zaměstnanců
Jak Češi hodnotí vodárenské profesionály? Se zaměstnancem vodárny přišla do kontaktu více než polovina respondentů. Většina z nich (96 %) je s jejich profesionalitou spokojeno. Ještě vyšší je pak spokojenost s prací u odečítačů a montérů vodoměrů, kterou potvrzuje 99 % dotázaných (u firem dokonce 100 %). Podobně vysoká spokojenost je také s plynulostí dodávek vody, která u individuálních zákazníků dosahuje 96 %, o procento vyšší je u bytových družstev a firem.
Mladší internet, starší po telefonu
Nejpreferovanějším informačním kanálem vodárenských společností jsou již tradičně zákaznická linka a internetové stránky. V posledních letech však roste také zájem o internetový zákaznický účet (zákaznický portál), s kterým je spokojeno 99 % respondentů, u firem a bytových družstev je spokojenost dokonce stoprocentní.
Část výzkumu byla opět věnovaná suchu a nedostatku vody. Respondenti vnímají jako větší problém nedostatek vody v ČR než ve svém vlastním regionu. Například Pražané se nedostatku vody nebojí. Více než sedmdesát procent z nich se domnívá, že v hlavním městě je vody dostatek. A odborníci jim dávají za pravdu. Velkou výhodou metropole totiž je, že zdroje vody pro Prahu mají značné kapacitní rezervy. Největší problém s nedostatkem vody vnímají respondenti v Královéhradeckém kraji.
Agentura IBRS – International Business and Research Services – působí na českém trhu už 26 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovala na českém trhu více než 3700 projektů pro 680 různých
klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.