Zákazníci oceňují vysokou profesionalitu zaměstnanců vodárenských společností

Vysokou spokojenost s úrovní služeb ukázal poslední průzkum spokojenosti, který pro vodárenské společnosti ze skupiny Veolia Česká republika provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS - International Business and Research Services s.r.o.

Vysokou spokojenost s úrovní služeb ukázal poslední průzkum spokojenosti, který pro vodárenské společnosti ze skupiny Veolia Česká republika provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS - International Business and Research Services s.r.o.

 

Celková spokojenost zákazníků se službami, které vodárenské společnosti nabízejí, dosáhla úrovně 92 %, což je nad hodnotou dlouhodobého průměru trhu podobných segmentů
(89 %). 
Průzkum potvrdil, že na celkovou spokojenost všech zákazníků má největší vliv kvalita pitné vody a plynulost dodávek. Spokojenost s kvalitou vody celkově zůstává na úrovni minulého roku, což je 91 %. Vysoká spokojenost s kvalitou vody přináší stejně jako minulý rok vysoký zájem o používání vody z kohoutku na pití. Znovu 83 % respondentů uvedlo, že pije vodu z kohoutku. 
 

Výzkum potvrdil také mimořádnou spokojenost s profesionalitou zaměstnanců

 95 % respondentů, kteří přišli do kontaktu se zaměstnanci vodárenských společností ze skupiny Veolia,  je s jejich profesionalitou spokojeno. S profesionalitou zaměstnanců je zaznamenána vyšší spokojenost především u mladších respondentů (98 % respondentů ve věku do 39 let). Spokojenost s  prací a chováním odečítače vodoměrů zůstává na nejvyšší úrovni 100 %. Jde o stabilní hodnoty, které se v průzkumu vodárenských společností objevují v posledních letech. Průzkum dále ukázal, že 82 % respondentů zná název svého dodavatele. Nejvyšší je u bytových družstev (91 %) a firem (88 %).
 
 

Roste spokojenost s dostatkem informací

Co se týče informovanosti, výzkum ukázal, že spokojenost s dostatkem informací neustále mírně roste. S dostatkem informací je spokojeno 86 % respondentů a 84 % je spokojeno s kvalitou informací. Preference způsobu získávání informací se liší podle věku a vzdělání. Pro získání informací zákazníci nejvíce preferují zákaznickou linku (45 % - především individuální zákazníci).  Firmy, bytová družstva, mladší zákazníci a zákazníci s vyšším vzděláním dávají přednost elektronické formě vyhledávání informací, především pomocí internetu. Celková preference internetu při vyhledávání informací činí 38 %. Brožury a letáky zastupují 26 % a jsou oblíbené spíše u starších zákazníků. Zároveň starší respondenti a respondenti s nižším vzděláním preferují osobní kontakt, proto volí spíše přímo návštěvu zákaznického centra. 7 % navštívilo v posledních 12 měsících zákaznické centrum, 90 % z nich bylo s návštěvou a vyřízením požadavku spokojeno. Zákaznickou linku využilo 10 % (nárůst
o 2 %) a 89 % zákazníků bylo spokojeno. Spokojenost s webovými stránkami se meziročně výrazně nezměnila, pořád se pohybuje na vysoké úrovni (93 %). Znalost služby SMS a znalost emailové faktury u individuálních zákazníků a družstev kontinuálně roste.
 
 

Telefonického průzkumu se zúčastnilo 3 300 respondentů z řad majitelů rodinných domů, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem. Telefonické šetření se uskutečnilo v Praze, Středočeském, Libereckém, Ústeckém, Královéhradeckém, Plzeňském, Olomouckém a Zlínském kraji. Sběr dat se uskutečnil
od 1. září do 7. října 2016.
 
IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu, včetně navazujícího poradenství. Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR
 

 

--------------------

Skupina Veolia zaujímá v celosvětovém měřítku vedoucí postavení v oblasti optimalizovaného řízení zdrojů. S více než 174 tisíci zaměstnanci na pěti kontinentech skupina navrhuje a realizuje řešení pro odvětví vodního, odpadového a energetického hospodářství, která přispívají k udržitelnému rozvoji měst i průmyslu. Prostřednictvím svých tří vzájemně se doplňujících činností se Veolia podílí na zpřístupňování zdrojů, zachovávání dostupných zdrojů a jejich obnově. 
V roce 2015 zásobovala skupina Veolia 100 milionů obyvatel pitnou vodou, 63 milionům obyvatel poskytovala kanalizační služby, vyrobila 63 milionů MWh energie a zhodnotila 42,9 milionu tun odpadů. V roce 2015 činil konsolidovaný obrat společnosti Veolia Environnement (Paris Euronext: VIE) 25 miliard eur. www.veolia.com