Potvrdila to v podzimním výzkumu agentura IBRS. Spokojenost s jeho využíváním je u individuálních zákazníků 99 %, u firem a bytových družstev pak dokonce stoprocentní.
Výzkumu se zúčastnilo 3 000 respondentů z řad majitelů rodinných domů, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem. Šetření, které se uskutečnilo od 13. září do 10. října 2021, proběhlo v Praze, ve Středočeském, Královéhradeckém, Olomouckém a Zlínském kraji. Pro vodárenské společnosti ze skupiny Veolia výzkum realizovala agentura IBRS - International Business and Research Services s.r.o.
S kvalitou pitné vody spokojeno 93 % zákazníků
Češi jsou s kvalitou vody spokojení a potvrzují to i data aktuálního výzkumu. Nejvyšší hodnoty přitom vykazují zákazníci ve Středních Čechách, Královéhradecku a také v Praze.
S vysokou kvalitou vody souvisí také dlouhodobá obliba pití vody z vodovodu. I letos téměř čtyři lidé z pěti doma běžně pijí kohoutkovou vodu. Zajímavostí je, že vyšší oblibu výzkumná agentura zaznamenala u žen.
Mimořádná profesionalita zaměstnanců
Jak Češi hodnotí vodárenské profesionály? Se zaměstnancem vodárny přišla do kontaktu více než polovina respondentů. Většina z nich (96 %) je s jejich profesionalitou spokojeno. Ještě vyšší je pak spokojenost s prací u odečítačů vodoměrů, kterou potvrzuje 99 % dotázaných (u firem dokonce 100 %). Podobně vysoká spokojenost je také s plynulostí dodávek vody, která u individuálních zákazníků dosahuje 97 %, o procento vyšší je u bytových družstev a firem.
Mladší internet, starší po telefonu
Nejpreferovanějším informačním kanálem vodáren jsou již tradičně zákaznická linka a webové stránky. V posledních letech však roste také zájem o internetový zákaznický účet (zákaznický portál), s kterým je spokojeno 99 % respondentů, u firem a bytových družstev je spokojenost dokonce stoprocentní.
Agentura IBRS působí na českém trhu přes 25 let a svým klientům nabízí plný servis v oblasti marketingového výzkumu, včetně navazujícího poradenství. IBRS realizovalo na českém trhu více než 3700 projektů pro zhruba 700 různých klientů. Mezi klienty IBRS patří nejen významné korporace, ale i menší firmy z různých trhů. IBRS je korporátním členem světové organizace pro výzkum veřejného mínění a marketingový výzkum ESOMAR.