Účastníci One Planet Summit měli tři cíle: „Podnikat konkrétní a kolektivní kroky; inovovat s cílem přizpůsobit naše systémy a zrychlit proces snižování emisí skleníkových plynů a být solidární s těmi nejzranitelnějšími a nejpotřebnějšími dle zásady: jsme JEDNA JEDINÁ planeta!“
Firmy: zásadní hnací síla v boji proti změnám klimatu
Loni v listopadu vydalo 15 000 vědců z celého světa výstražnou zprávu, že šance na to, že se podaří zvyšování teploty udržet na hodnotách nižších než dva stupně, se každým dnem snižují. Podle Antoine Frérota je mobilizace podniků, společně s veřejným sektorem a občanskou společností, zásadní složkou v boji proti změnám klimatu.

Antoine Frérot: „Protože právě firmy jsou jádrem výrobních a inovačních procesů a mohou nejlépe vymýšlet a realizovat rozumná řešení. To proto, že již vědí, že mohou mnohé získat, půjdou-li v čele tohoto boje, anebo mnoho ztratit, budou-li ho ignorovat.“
Závazky skupiny Veolia v oblasti boje proti změně klimatu:
- Rozvíjet cirkulární ekonomiku (oběhové hospodářství) v oblasti transformace odpadů na nové zdroje. Například při výrobě láhve z recyklovaného PET se uvolní o 70 % méně CO2 než při její výrobě z ropných surovin.
- Přeměňovat metan vznikající na skládkách na ekologickou energii (bioplyn, elektřinu či teplo). To proto, že příspěvek metanu ke vzniku skleníkového efektu je ve skutečnosti 40 % – stejně jako u CO2.
- Stanovit předvídatelnou a pevnou cenu emisí uhlíku. Cílem je aplikovat u plynů s obsahem uhlíku stejný princip (kdo znečišťuje, platí), jaký se již dlouhodobě a s úspěchem využívá u odpadů. Veolia si stanovila interní cenu uhlíku, která slouží při hodnocení investic skupiny.