Vozový park PVK ze skupiny Veolia se rozšířil o recyklační vůz na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania s pohonem na bioCNG. V této kategorii se jedná vůbec o první vůz ve střední Evropě na tento pohon.

Nový vůz spotřebuje ročně 8 tun bioCNG. Recyklační vůz vyšel zhruba na 13 milionů korun a byl hrazen z investičních prostředků Pražských vodovodů a kanalizací. Ročně ušetří zhruba 10 tun CO2 a do pražského ovzduší tak vypustí o 58 procent méně škodlivin, než auto s naftovým motorem. Kanalizaci čistí vysokým tlakem vody, přičemž špinavou vodu vyčistí a používá znovu.
Náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí Petr Hlubuček k tomu uvedl:
Co je bioCNG?
CNG je zkratka pro stlačený zemní plyn z anglického originálu Compressed Natural Gas. Jeho hlavní složkou je metan. BioCNG je plnohodnotnou náhradou klasického CNG a je možné ho spalovat ve všech autech s pohonem CNG. Vyrábí se z obnovitelných zdrojů bioplynu, jakým je například plyn vznikající přirozeně při čištění odpadních vod. V současné době se z bioplynu v pražské Ústřední čistírně odpadních vod vyrábí elektřina, ale již příští rok se začne s výstavbou jednotky umožňující úpravu bioplynu na bioCNG, který bude využíván k pohonu vozidel PVK.



